General sociology in prisons: systematization of an educational experience in prisons
Main Article Content
Abstract
In this article, we will go through some central dimensions of university education in prisons based on experience in dictating the general sociology subject in penitentiary units during the years 2017 and 2018. This work is an attempt to systematize these years of work and generate a critical approach to the pedagogical and political challenges involved in education in confinement contexts, taking a tour of the different institutional tools that are developed in the Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación de la Universidad de La Plata.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International.
References
Rodríguez Alzueta, E. (2012). Circuitos carcelarios: El encarcelamiento masivo-selectivo, preventivo y rotativo en la Argentina. Question, 1(36), 81-96.
Saraví, G. A. (2015). Juventudes fragmentadas: socialización, clase y cultura en la construcción de la desigualdad. México: FLACSO.
Viegas Barriga, F. (2012). Desencajados. Remanencias de pabellón en liberados de cárceles bonaerenses. En Barreneche O. y Oyhandy A. (comps.), Leyes, justicias e instituciones de seguridad en la provincia de Buenos Aires (siglos XIX a XXI), La Plata, Universidad Nacional de La Plata, Facultad de Humanidades y Ciencias de la Educación (pp. 321-351).